#my second life#

#my second life#

Minggu, 17 Juni 2012

" DOA UNTUK KEKASIHKU"
Ya Allah, seandainya telah engkau catatkan..
dia untukku dan tercipta untukku..
maka satukanlah hatinya dan hatiku..
titipkanlah kebahagian antara kami agar kemesraan itu abadi..

Ya Allah, Yang Maha Mengasihi
seiringkanlah kami melayari hidup ini..
ketepian yang sejahtera dan abadi..

Tetapi Ya Allah,seandainya telah Engkau catatkan
dia bukan milikku...
bawalah ia jauh dari pandanganku..
luputkan ia dari ingatanku..
peliharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah Yang Maha Mengerti
berilah aku kekuatan..
melontar bayangannya jauh ke dada langit..
hilang bersama senja nan merah..
agar aku bisa bahagia tanpa bersamanya

Ya Allah Yang Tercinta..
gantilah yang telah hilang..
tumbuhkan kembali yang telah patah..
walaupun tidak bersama dengan dirinya...

Ya Allah Yang Maha Penyayang
pasrahkanlah aku dengan takdirmu...
sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan..
adalah yang terbaik untukku..

Ya Allah..
cukup Engkau saja yang menjadi pemeliharaku..
di antara dunia dan akhirat..
dengarlah rintihan hamba-Mu yang dhoif ini..
jangan Engkau biarkan aku dalam kesendirian ini..

Ya Allah...satu pintaku..
karuniakanlah aku seseorang yang beriman..
seseorang yang kelak akan memjadi imam bagiku..
dan bagi anak-anakku...
yang akan membawa kami ke Syurga abadi-Mu...






2 komentar: